Wednesday, 22 August 2012

AidilFitri 2012

Assalamualaikum...
Hye !!


Salam Lebaran ;) Hari nie telah masuk Syawal yang ke-4. So, amacam raya korang ? Huahua mesti best kan. Hmm... raya aku tahun nie suram sikit sebab mama kerja. Spoil betul. Baru nak duduk lelama kat Perak. Kemarin aku balik JB balik. Sedeyhh... Hmm... okey sekarang tak mau sedih sedih. Aku nak cerita pasal kat kampung aku. Taknak baca boleh blah dari sini. Sekian terima kasih :) Hewhew..


Hari Sabtu aku dah balik Perak. Memang teruja habis lahkan. Yelah siapa yang tak teruja dapat balik kampung. Siapa yang tak dapat balik kampung, hahaha padan muka :P Hishh jahat betul. Takpe takpe jangan sedih. Pastu jalan punya jalan punya jalan, ayah pun berhenti kat RnR Ayer Keroh, Melaka. So, bila sampai sana first sekali cari mestilah toilet. harhar.. Semasa berurusan dengan En. jamban, tiba-tiba kecepluk. Eh, macam tu ke bunyi dia ? Emm.. lantaklah. Aku pun pusing ke belakang cari benda apa yang jatuh. Apabila aku tengok bawah..... 'Hahhhh!!!! Telefon aku !!!!!' 'Maaamaaaa,,telefon kiteeee....' Aku takde lah jerit sampai satu toilet tu bergegar :3 Haihh aku rasa macam nak nangis pun ade. Telefon aku masuk dalam jamban. sobsob..


Yang dapat diselamatkan hanya bateri dan cover belakang je. Perghhh boleh pulak dia melantun tu. Jatuh atas lantai melantun masuk dalam jamban. Hmm... tak timbul timbul pulak tu. Huwaaaa !!! Lepas keluar je aku terus citer kat mama. Mama hanya cakap 'Laaaa... macam mana boleh masuk. Telefon tu letak kat mana ?' 'Kita letak kat dalam kocek seluarlah' 'Hmmm.....' Nasib baik mama cuma membebel tu je. Fuhh. Bila aku cakap kat ayah, ayah bebel pun sama dengan mama. Aik ? Ayah tambah 'habis, sim kad dapat tak ?' 'Kita dapat bateri dan cover belakang je. Pastu tak timbul. Kalau timbul boleh jugak kita amik sim kad dia'  Iye betul. Kalau timbul balik, aku ambil sim kad pastu campak balik. Hahaha :D


Masa dalam perjalanan mama cakap 'Nampak sangat nak beli telefon baru. Tu yang masuk dalam jamban.' Mak aku nie macam tau tau je. Aku dah lama nak telefon baru. Nasib baik hp aku tu nokia cikai je. Kalau bb, dah lama aku menangis tak berlagu lah jawabnya. Haihhh. Sebelum pergi rumah nenek, ayah  pergi ke Hospital Ampang. Nak melawat abang sedara aku. Serius aku tak percaya dia sakit sampai teruk macam tu. Hmm... kesian aku tengok. Tak menyempat dia nak jadi chef. Hmm....


Lepas melawat je kita orang terus balik perak. Sampai rumah nenek, fuhh memang riuh betul walaupun cuma 3 famili termasuk kita orang. Nie ada gambar masa 1st Syawal.. Malas nak citer panjang panjang ;)

 Aku lari tema. Hahaha tak sama ;)


Big family. Aku takde sebab aku cameragirl nya 

Nenek ku.. 

Otw balik JB. 

Daripada atas Paksu, Najmi, Aiman and Yaya :)


Aku bergerak balik JB dalam pukul 6 petang. Pastu ayah singgah rumah pak long balik. Tidur sana. Sampai sana je, Kak An dah balik dari Mesir. Fuhh dah lama tak tengok dia. Bila dia nampak aku je teruss 'Eh, Jihaaaaaaa.....'  Iyalah dah lama tak jumpa. Hikhik. Esoknya barulah kita orang bergerak balik JB. Serius penat giler. Hahh apa apa pun masa raya nie jangan makan banyak banyak. Jangan terkejut pulak nanti naik sekolah, baju dah tak muat. Hahahaha..... Aku takpe. Baju aku besorrr.... Hihihihi Kbai ^^




No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum...
Sila tinggalkan komen anda disini..
No harsh word here..

Hak Cipta terpelihara 2013 Ain Najiha. Blog design by ME.