Friday, 30 November 2012

Rindu budak ini :*

Assalamualaikum...
Hye!!



Kali ni nak cerita pasal dua orang budak diatas ni. Yang sebelah kanan tu abaikan ye. Tu adik aku. Haha. Semalam lepas balik dari sekolah agama, jemi duk sibuk sibuk sorokkan selipar dua budak ni. Aku tanya kenapa. Pastu jemi cakap "Tak ada apa apa" sambil tersengih-sengih. Hah, mestilah aku ada syak something. Then, bila tengok selipar crocs yang besar gedabak dengan selipar biasa kecil, aku dah boleh agak siapa.


Siapa lagi kalau adik-adik aku yang terangkat ni. Hahaha. Tak tahu status dia orang ni siapa pada aku. Kira adiklah senang. Tapi bukan adik kandung. Disebabkan aku ni selalu duduk rumah penjaga atau babysitter, dua budak ni pun kira sama jugak. Okey, malu nak cakap babysitter. Aku dah tua bangka pun still duk umah penjaga. Nak buat cam mana lagi. Dah sekolah dengan rumah jauh gilerr..


Lupa nak kenalkan dua orang budak ni. Budak lelaki yang tembam macam aku ni nama sebenar Rizq Rezza Ruzlan. Okey, semua sila sebut betul betul ye. Lagi sekali. Rizq Rezza Ruzlan. Okey, stop. Hmm.. bunyinya agak tidak sedap. LOL. Aku panggil dia boboi sahaja. Sebab namanya susah sangat nak sebut. Tergeliat lidah den. Berumur 11 tahun. 


Minah rapunzel yang bukan macam aku ni namanya Zarith Sofea Ruzlan. Aku harap aku eja nama dia betul. Hahaha. Budaknya baru berusia 7 tahun. Last aku jumpa pun masa dia belum tadika lagi. Heh, berapa lama aku jumpa dia. Dan rambutnya semakin panjang. Daripada dulu sampai sekarang tak pernah potong. Dahsyat. Dan aku suka gila gila main rambut dia x)


Pabila tiada kerja. Main correction tape pun bolehh. Aku punya jadi mangsa.


Nampak tak betapa bersepahnya rumah jagaku..

 Kerja men-tocangkan rambutnya ialah aku. :p



Bila aku duduk sebelah boboi kan, orang boleh agak kita orang ni macam adik beradik. Serius. Hahaha sama sama comel, sama sama tembam. Eh? Yang aku paling suka nama adik-beradik boboi semua nama yang best best. Hehe iloikee.. Salam sayang daripada Ain *puihhh...* Kbai^^


p/s: Yeahhh!!! Im freedomm.. No books to read. :)Tunggu result je. Harap2 dapat pangkat 1. Aminn..

No comments:

Post a Comment

Hak Cipta terpelihara. 2017.