Tuesday, 6 August 2013

Novel: Kata Tak Rindu | Siti Nur Dhuha

Assalamualaikum..
Hai !!


Credit

Sinopsis: 

Kerana kecewa kekasih hati ber­kahwin dengan gadis lain, Zafia mendaftar diri di Agensi Mencari Jodoh. Niat hatinya hanya satu, ingin membalas dendam terhadap bekas ke­kasihnya, Shahril. Tanpa berfikir panjang, Zafia terus menandatangani surat per­janjian tanpa berjumpa ter­lebih dahulu dengan bakal suami.

Setelah berjumpa Aezwan, lelaki yang dikenali melalui Agensi Mencari Jodoh, Zafia mula berubah fikiran. Tidak mahu meneruskan perkahwinan. Namun Zafia tidak dapat mengelak dari berkahwin dengan Aezwan kerana telah terikat dengan perjanjian yang telah ditandatanganinya.


Perkahwinan berlangsung juga. Zafia dan Aezwan terpaksa menjalani hidup berumah tangga. Tiada keserasian, membuatkan mereka berdua sering bergaduh. Suaminya terlalu berdisiplin, pagi-pagi lagi sudah bangun dan mengemas rumah. Sedangkan Zafia matahari terpacak di ubun-ubun, masih terbongkang tidur. 


Bekas kekasihnya, Shahril mula mengganggu rumah tangga Zafia. Dia tidak serasi dengan pasangan hidupnya. Bila Aezwan dapat tahu, dia mula berasa cemburu kerana telah timbul bibit-bibit cinta dalam hatinya. Aezwan berjumpa Shahril tanpa pengetahuan Zafia. Berlaku satu insiden yang tidak diingini. Apakah insiden itu? Kekal ke rumah tangga Zafia atau dia balik semula pada Shahril? Bagaimana pula dengan Aezwan? Mana satu pilihan Zafia?



First time aku beli, dalam fikiran mungkin cerita ni tak jiwang/ sedih. Sebab aku kurang gemar dengan cerita macam tu. Aku kenal SND daripada novel My Love Playgirl. Novel tu memang kelakar gila. So, aku ingat novel ni pun sama. Tapi bila baca, aku rasa kalau orang yang baca dengan penuh perasaan mungkin nangis. Aku? Watlek watpeace je. Hehe. 

p/s: Aku kalau jadi Fia ni mungkin jadi orang gila kot. Tak tahu nak pilih siapa. Antara lelaki yang kita sayang atau lelaki yang dah banyak berkorban untuk kita. Seriously. Peace yow 

No comments:

Post a Comment

Hak Cipta terpelihara. 2017.